donderdag 5 februari 2009

EWL Donderdag 5 februari 2009 - doe het niet!

Toen ik net AIO was had ik een collega-AIO die zijn proefschrift aan het schrijven was. Als ervaren AIO had hij een gouden tip voor me: word nooit AIO. Nu was dat een beetje lastige tip, want ik was al AIO. Als ik geen AIO was geworden was ik nooit op het lab gekomen om de tip te krijgen geen AIO te worden en was ik dus toch AIO geworden, en omdat ik toch AIO was geworden was ik mijn collega tegengekomen om het advies te krijgen dat ik...- kortom, het was een advies dat niet op de goede tijd of aan de juiste persoon gegeven was. Toch heeft het motto "doe het niet" ook een betere kant, heb ik geleerd uit een Engels boek over tijdsmanagement (Mark Forster, "Do it Tomorrow"). Als je ergens geen zin in hebt, zoals "proefschrift schrijven", zeg dan tegen jezelf "ik ga niet aan mijn proefschrift schrijven. Ik ga alleen maar de blaadjes op m'n bureau leggen... Ik ga niet aan mijn proefschrift schrijven, ik ga alleen maar kijken of het artikel compleet is... Ik ga niet aan mijn proefschrift schrijven, ik ga alleen maar het eerste blad doorlezen..." enzovoorts. Op dit moment heb ik de "Doe het niet"-techniek hard nodig, wilskracht is niet bijzonder sterk de afgelopen twee dagen. Moet goed op mezelf letten: goed eten, goed slapen, soms ontspannen, en als zelfs dat niet helpt: gaan sporten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten