zondag 1 februari 2009

EWL Zondag 1 februari 2009 - de populaire tante

Ik was dit weekend bij mijn moeder in Hilversum, wat doorgaans erg gezellig is, en ook deze keer. We gaan wandelen in de bossen (die mis ik wel in Leiden), cappuchino en chocolademelk drinken en taart eten in een theehuis, en naar de bioscoop of een video huren. Maar dit weekend wilde ik ook één van mijn oudtantes bezoeken, die lag namelijk in het ziekenhuis. Na het middageten gingen mijn moeder en ik dus naar streekziekenhuis Hilversum, waar we een leeg bed aantroffen. Een vriendelijke dame wees ons iets verderop, naar het trappenhuis, waar in een nis mijn oudtante zat, omringd door zes of zeven familieleden en vrienden (de twee bezoekers per bed-regel was opgelost door mijn tante op een stoel te zetten). Mijn moeder en ik zijn toen maar naar huis gegaan. Ik ben blij dat mijn tante bezoek heeft - sociale contacten zijn gezond. Maar het herinnert me weer aan het algemene verschijnsel van spitsuren: iedereen gaat omdat bepaalde tijden/dagen voor IEDEREEN het gemakkelijkst zijn. Tantes krijgen dus tijdens bezoekuren òf teveel òf te weinig bezoek. Misschien zou ze toch moeten gaan werken met een agenda...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten