woensdag 21 januari 2009

EWL Dinsdag 20 januari 2009 - de dikke dokter

Terwijl Obama zijn inaugurele rede houdt, ben ik bezig met mijn eigen speech voor de spreekvereniging waar ik lid van ben. Het is een oefenspeech, maar wel met een belangrijk onderwerp: hoe zorg je ervoor dat mensen je speech onthouden. Een goede speech moet maar over één ding gaan. En dat is het eerste van de vijf punten die ik bespreek. Je ziet het misschien al aankomen, ik raakte ver over tijd en moest het einde afraffelen. Achteraf zie ik er ook wel het grappige van in. Ik ben net als de dokter die zijn patiënt adviseert gezond te eten en veel te bewegen terwijl de dokter zelf een uitgezakte vetzak is. Al probeerde ik echt de vijf onderwerpen tot één onderwerp samen te voegen. Maar dat was echt te optimistisch, de onderwerpen waren niet zo samenvoegbaar. Misschien dat ik hetzelfde onderwerp nog eens probeer, maar alleen maar één of twee dingen bespreek. Fouten maken is niet leuk, maar wel veel leerzamer dan successen. Bovendien heb ik door de speech van clubgenoot Bill geleerd dat er een heel handig ananassnijapparaat bestaat. Dus zeker geen verloren avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten