woensdag 28 januari 2009

EWL Woensdag 28 januari 2009 - Ending is better than Mending

De stof van mijn bureaustoel is aan het verslijten. Of beter gezegd, er zitten al een paar gaten in. Tijd voor actie! Het punt is, dat de rest van de bureaustoel nog oké is, alles werkt en zit verder goed. Valt de bureaustoel dan nog te repareren? Ik heb vandaag dus een paar zaken gebeld, maar ze spraken hun twijfels uit, de meeste moderne bureaustoelen zijn zo gemaakt dat je er als herstoffeerder niet meer bijkan. Dus terwijl maar een klein deel kapot is, zou ik eigenlijk de hele stoel weg moeten gooien! Kennelijk worden produkten ook zo gemaakt, voor gebruik, maar niet voor een lange levensduur. Het doet me denken aan Aldous Huxley's boek "Brave New World", over een toekomstige, massaconsumerende wereld waar kinderen terwijl ze slapen al te horen krijgen "Ending is better than mending" - koop liever dan dat je iets opknapt. Het ideaal van de consumptiemaatschappij. Wat ik wel nog kan doen is mijn future perspectives repareren... en daarmee nu bijna klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten