zaterdag 24 januari 2009

EWL Zaterdag 24 januari 2009 - Opruimen als opscheppen

Terwijl ik vandaag zat op te ruimen, te poetsen en te stofzuigen voor het bezoek van mijn oom en tante, vroeg ik me af waarom wij mensen altijd zo druk bezig zijn met opruimen. Als mijn kamer vuil is, word ik heus niet eerder ziek dan als mijn kamer blinkend schoon is. Maar misschien als we sexuele selectietheorieën geloven moeten we opruimen als een soort opscheppen zien: kijk eens, ik ben zo gezond en zo slim dat ik zo beroemd ben , zoveel geld verdien en zoveel succes heb EN NOG STEEDS HEB IK TIJD OM OP TE RUIMEN! Kun je nagaan hoe goed ik ben! Schoonmaken is een teken dat je de noodzakelijke dingen in het leven gemakkelijk aankunt en nog steeds energie en tijd overhebt om alles schoon te maken. Al denk ik zelf dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan ervoor te zorgen dat alles altijd netjes is. Enfin, daarover gesproken: morgen mijn oude future perspectives doorlezen en beginnen met de revisie van mijn dockingartikel. Het opruimen is klaar, laat het echte werk nu maar (weer) komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten