maandag 26 januari 2009

EWL Maandag 26 januari 2009: Trouwen of doodgaan

Het eerste wat ik vandaag deed was EnergieDirect opbellen, onze gas- en electraleverancier. Ik beheer al een tijd niet meer de huisrekening, maar ik kreeg nog een aanmaning + boete omdat ze het geld niet meer van de rekening konden afschrijven! Verkeerde naam waarschijnlijk. Ik had uiteraard doorgegeven (drie keer!) dat ze nu met iemand anders contact op moesten nemen, maar dat was kennelijk nooit doorgekomen. En vandaag hoorde ik hoe dat kwam: een contract met EnergieDirect is persoonsgebonden; je kunt het dus alleen op een andere naam zetten als je trouwt, scheidt of sterft. Wel, ik ben niet getrouwd, dus het enige wat erop zit is doodgaan of met de jongen trouwen die nu de huisrekening doet... heel aardige jongen, overigens, maar ik weet niet of ik zijn type ben. Gelukkig was er nog een derde mogelijkheid: opzeggen, en dat kan gratis omdat we een contract voor onbepaalde tijd hebben. Dus opzeggen, maar wel dan coördineren dat we op diezelfde dag weer een nieuwe aansluiting krijgen, met EnergieDirect of misschien (hoop ik ergens) met een energieleverancier waarvan de klantvriendelijkheid niet zo is dat ik mijn hoofd door een massief bakstenen muur wil rammen als ik eraan denk. Ahem... zit nu ongeveer halverwege de correcties op de Future Perspectives van mijn proefschrift, hopelijk morgen af. Maar eerst scene 12 van de musical inleveren, anders moet ik het volgende overleg trakteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten