dinsdag 3 maart 2009

EWL Dinsdag 3 maart 2009 - unintelligent design


Gisteravond niet geschreven aan dit blog zoals gepland, maar vroeg naar bed gegaan. Niet omdat ik vroeg naar bed gaan leuk vind, maar om een simpele reden van "stom" ontwerp - de verstandskiezen. Net als veel mensen heb ik meer kiezen dan in mijn kaken passen, en eens in de zoveel tijd krijgen ze weer een pijnlijk groeispurtje. Bij het avondeten gisteravond begon het te voelen alsof ik op brandende naalden kauwde, en zelfs toen ik gestopt was met eten stopten ze niet met zeuren! Op zulke momenten geloof ik zeker niet dat God de mens zorgvuldig en intelligent ontworpen heeft - zelfs een eerstejaarsstudent bouwkunde zou weten dat het problemen geeft 16 tanden te stoppen op een plek waar maar plaats is voor 14! Dat de verstandskies het bestaan van evolutie lijkt te bevestigen (de mensapen hebben evenveel tanden maar grotere kaken) is echter zelfs in dit Darwinjaar een schrale troost voor mij, ik moet me de komende dagen behelpen met ware producten van "intelligent design" - brinta en paracetamolletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten